چند قدم تا ظهور

وبلاگی برای معرفی امام زمان (عج)

چند قدم تا ظهور

وبلاگی برای معرفی امام زمان (عج)

بسم الله الرحمن الرحیم
ما نویسندگان این وبلاگ "چند قدم تا ظهور" گروهی از نوجوانان مسجد منیریه هستیم که تلاش داریم امام زمانمان را در کل جهان معرفی کنیم و برای ایشان یار جمع کنیم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

به نام خدا

موضوع: سفیانی

یکی از نشانه های حتمی ظهور مصلح بزرگ جهانی ، خروج سفیانی است(1) سفیانی در روایات این گونه توصیف شده است :مردی است به رنگ سرخ وزرد ، باچشم کبود . در ظاهر ذکر خدا میگوید ، ولی از پلید ترین وکثیف ترین مردم روزگار است و در پلیدی و خباثت چنان است که زن بچه دار خود را از ترس این که مبادا مردم را به مخفیگاه او راهنمایی کند ، زنده به گور می کند (2) در روایتی حضرت علی(ع) فرمود : پسر هند جگر خوار (سفیانی) از بیابان بیرون می آید. او مردی متوسط القامه، قیافه اش وحشتناک و سرش ضخیم و رویش آبله دارد. اگر او را ببینی خیال می کنی یک چشمی است، او از اولاد ابو سفیان است. او کوفه ،شام ،دمشق، فلسطین ، اردن را تصرف می کند و می گوید هرکس سر شیعه ای را برای من بیاورد به ای هزار درهم می دهم انگاه است که همسایه همسایه اش را به جرم شیعه بودن سر می برد.

منابع:

1- بحار الانوار، ج 52، ص 182
2- بحار الانوار، ج 51، ص 162

ادامه دارد.....


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۳:۳۷
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۹
به نام خدا

موضوع : دجال3


رسول خدا (ص)می فرماید:

او بر روی الاغی(منظور از الاغ همان هواپیماست) سیرمیکندکه آن الاغ همانند ابرها سریع حرکت میکنند که گوش هایش به بیرون کشیده و پهن شده است.


او دراقیانوس ها قدم میگذارد و آب ها تا زانوهایش می آید.

کاری از گروه چند قدم تا ظهور
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۳۳

به نام خدا



دجال2


موضوع:دجال2

اگر می خواهید دجال را بهتر بشناسید با دقت خیلی زیاد به حدیث زیر توجه کنید.

رسول اکرم (ص)فرمود:

ای مردم خدا هیچ پیغمبری را مبعوث نفرمود جز انکه قومش را از خطر دجال بیم داد.

منبع :

1-یوم الخلاص،ص716

کاری از گروه چند قدم تا ظهور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۸:۴۷

شهادت امام رضا (ع) را به تمام مسلمانان جهان تسلیت عرض میکنیم



گروه چند قدم تا ظهور

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۵۶


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۴ ، ۱۸:۳۳
موضوع: دجال
از نشانه های ظهور، خروج دجال است(دجال) از ریشه (دجل) به معنای دروغ گوی حیله گر است. در زبان عربی به معنای آب طلا است و به همین علت افراد بسیار دروغگو که باطل را حق جلوه می دهند دجال نامیده می شوند. در روایات(دجال ها) و دروغ گویان فراوانی نام برده شده است. در برخی  دوازده ودر برخی سی، شصت و هفتاد دجال آمده  است. (1) از میان این دجال ها، فردی که در دروغ گویی و حیله گری سرآمد همه دجالان است و فتنه از همه بزرگ تر است، نشانه ظهور مهدی (عج) (2) ویا بر پایی قیامت (3) است. بر این اساس باید گفت دو نوع دجال داریم، یکی دجال حقیقی که پس از همه دجال ها می آید و دیگری  گروهی شیاد و دروغ گو که به فریب مردم و گمراهی آنان دست می زنند.
دجال در روایت اسلامی  این چنین توصیف شده است : (اودارای قدرت و تاثیر عجیبی است، چشم راست ندارد وچشم دیگرش در وسط پیشانی اوست ومانند ستاره ی صبح می درخشد. چیزی در چشم اوست که گویی که آمیخته به خون است. داخل دریا ها می شود و افتاب با او می گردد. کوهی از طعام ونهری از آب همیشه با اوست. آسمان به دستور وی باران می دهد و زمین گیاه می رویاند. اختیار گنج های زمین با اوست. مرده را زنده می کند . با صدای بلندی که تمام جهانیان صدای او را می شنوند، می گویند: من خدای بزرگ هستم که شما را آفریده و روزی رسال هستم، به سوی من بشتابید (4). وی از همه جا می گذرد و فقط از مکه و مدینه قدم نمی گذارد. (5) بیشتر پیروان او از یهود و زنان و عربان بیابانی است. اصل او را از اصفهان یا بجستان و یا خراسان گفته اند. (6)

منابع:
1- بحار الانوار، ج 52، ص 209.    کنز الاعمال، ج 14، ص 198
2- طبق کتب شیعه
3- طبق کتب اهل تسنن
4- بحار الانوار، ج 52، ص 194 (به نقل از آخرین امید، داود الهامی، ص 322)
5- الزام الناصب، ص 74
6- آخرین امید، داود الهامی، ص 323
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۵:۵۲
به نام خدا

موضوع: پرچم سفید

برطبق روایات، پرچم هایی است که بالای سر حضرت پس از ظهور به اهتزاز در می آید. امام حسن عسکری(ع) می فرماید: گویی پرچم های سفیدی را با چشم خود می بینم که بالای سر او در نجف و کوفه به اهتزاز در امده است. (1)

و یک بار دیگر خطاب به فرزند بزرگوارش فرمود: فرزندم! گویی تو را می بینم هنگامی که نصرت خدا بر تو نازل شده و فرج هموار شده و شکوه و عظمت تو اوج گرفته، پرچم های سفید و زردی بالای سرت به هنگام گردش تو بین حطیم (میان رکن ومقام) و زمزم به اهتزاز در آمده، دست ها پیاپی به عنوان بیعت به سوی تو دراز می شود. (2)

منابع:
1- بحارالانوار، ج 51، ص 160، منتخب الاثر، ص 227
2- بحارالانوار، ج 52، ص 35

گروه چند قدم تا ظهور
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۴ ، ۲۰:۵۱
به نام خدا

موضوع: پرچم سبز

در روایتی آمده است: پرچم هایی سبز و رنگین از مصر به سوی شام حرکت می کند و در شام به پسر صاحب توصیه ها (سفیانی) اهدا می شود.(1)

منابع:
1- الزام الناصب، ص 184، بشارة الاسلام، ص 158

کاری از گروه چند قدم تا ظهور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۵
به نام خدا

در روایات مختلفی سخن از پرچم زرد به میان آمده است.درروایتی میخوانیم:سپاه بربر با پرچم های زرد وارد مصر می شوند و اهل مغرب  نیز به سوی مصرحرکت میکنند. هنگامی که وارد مصر می شوند، سفیانی به حکومت می رسد. (1)بربر، ساکنان مغرب هستند که با پرچم های زرد به سوی مصر و از آنجا به سوی بلاد شام خواهند کرد.(2) در روایتی آمده است:هنگامی  که پرچم های زرد به مصر برسد، با تمام قدرت از منطقه فرار کن و هنگامی که آنها وارد شام شوند ، دیگر موقع بلا فرا رسیده است.(3)پس صاحبان پرچم های زرد، مغربی ها هستند.

منابع:   
1- غیبة طوسی، ص 279، بشارة الاسلام، ص 186.
2- روزگار رهایی، ج2، ص 1001.
3- بشارة الاسلام، ص 109

کاری از گروه چند قدم تا ظهور


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۴ ، ۲۰:۰۳