چند قدم تا ظهور

وبلاگی برای معرفی امام زمان (عج)

چند قدم تا ظهور

وبلاگی برای معرفی امام زمان (عج)

بسم الله الرحمن الرحیم
ما نویسندگان این وبلاگ "چند قدم تا ظهور" گروهی از نوجوانان مسجد منیریه هستیم که تلاش داریم امام زمانمان را در کل جهان معرفی کنیم و برای ایشان یار جمع کنیم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

دجال

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۲ ب.ظ
موضوع: دجال
از نشانه های ظهور، خروج دجال است(دجال) از ریشه (دجل) به معنای دروغ گوی حیله گر است. در زبان عربی به معنای آب طلا است و به همین علت افراد بسیار دروغگو که باطل را حق جلوه می دهند دجال نامیده می شوند. در روایات(دجال ها) و دروغ گویان فراوانی نام برده شده است. در برخی  دوازده ودر برخی سی، شصت و هفتاد دجال آمده  است. (1) از میان این دجال ها، فردی که در دروغ گویی و حیله گری سرآمد همه دجالان است و فتنه از همه بزرگ تر است، نشانه ظهور مهدی (عج) (2) ویا بر پایی قیامت (3) است. بر این اساس باید گفت دو نوع دجال داریم، یکی دجال حقیقی که پس از همه دجال ها می آید و دیگری  گروهی شیاد و دروغ گو که به فریب مردم و گمراهی آنان دست می زنند.
دجال در روایت اسلامی  این چنین توصیف شده است : (اودارای قدرت و تاثیر عجیبی است، چشم راست ندارد وچشم دیگرش در وسط پیشانی اوست ومانند ستاره ی صبح می درخشد. چیزی در چشم اوست که گویی که آمیخته به خون است. داخل دریا ها می شود و افتاب با او می گردد. کوهی از طعام ونهری از آب همیشه با اوست. آسمان به دستور وی باران می دهد و زمین گیاه می رویاند. اختیار گنج های زمین با اوست. مرده را زنده می کند . با صدای بلندی که تمام جهانیان صدای او را می شنوند، می گویند: من خدای بزرگ هستم که شما را آفریده و روزی رسال هستم، به سوی من بشتابید (4). وی از همه جا می گذرد و فقط از مکه و مدینه قدم نمی گذارد. (5) بیشتر پیروان او از یهود و زنان و عربان بیابانی است. اصل او را از اصفهان یا بجستان و یا خراسان گفته اند. (6)

منابع:
1- بحار الانوار، ج 52، ص 209.    کنز الاعمال، ج 14، ص 198
2- طبق کتب شیعه
3- طبق کتب اهل تسنن
4- بحار الانوار، ج 52، ص 194 (به نقل از آخرین امید، داود الهامی، ص 322)
5- الزام الناصب، ص 74
6- آخرین امید، داود الهامی، ص 323
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۹

نظرات  (۱)

وبلاگ خوبی دارید ماشاالله
پاسخ:
خیلی ممنون باز هم سر بزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی